torsdag 21 oktober 2010

#4 Ett freak


Jag känner att jag valt helt fel gymnasieval. Visst, jag trivs jätte bra på skolan och allt sånt där men jag känner inte att text och foto intresserar mig på samma nivå längre.

När jag var yngre och gick i högstadiet fick jag alltid höra att jag var så jävla grym på att fotografera och skriva. Men när man hamnar i en mediaklass så är helt plötsligt alla duktiga på just det. Och det finns någon som är bättre än mig på allt jag trodde jag var bra på. Vilket får mig att tröttna. jag tycker bara om att vara bäst, jag tycker bara om att skina allra starkast annars ger jag upp.

Så nu är det så med foto, som jag har älskat så mycket. Men egentligen älskar jag att stå framför kameran mer. Jag älskar ju att synas, ytterligare ett av mina beroenden.

Så jag borde gått makeup-stylist. Det intressrar mig mer just nu, fast iofs, jag hade väl antagligen inte varit bäst i den klassen heller. Jag vill stå framför kameran. För jag vet att jag blir bra på bild och jag vet att jag är enkel att fotografera för mina poser klickar så lätt på något sätt. Men vi får se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar