tisdag 24 maj 2011

Let me go






Haha detta har sannerligen varit en jävla skitdag. Vaknade upp med världens illamående och sen har dagen bara gått utför. Jag vet ingenting just nu och detta håller på att driva mig till fullständigt jävla vansinne. Och det enda jag försöker fokusera på är att det bara är 20 dagar kvar sen flyttar jag utomlands.

Men fan, ingenting säger att det kommer att bli bättre där och jag känner redan att jag vill tillbaka till Sverige, men åter igen - vad har jag att komma tillbaka till? Jag är hemlös, arbetslös och ensam. Jag har ingen som kan fånga mig när jag faller.

Alltså, jo - klart jag har underbara vänner som bryr sig om mig. Men jag har ingenstans att ta vägen. Klart jag säkert kan flytta runt bland kompisar men jag kan inte göra det i alla jävla evighet och jag orkar inte med all leva så. Allt jag bett om de senaste åren är en egen lägenhet där jag kan andas och leva mitt liv utan att känna mig till besvär eller vara påträngande för någon.

Så vad har jag för val?

Även om jag jobbar utomlands och sparar pengar så får jag ingen lägenhet i sverige eftersom jag inte har någon fast inkomst. (och ingen som kommer gå i borgen för mig) Och för att få en fast inkomst måste jag ha ett jobb, och för att få ett jobb måste jag vara i sverige så jag kan söka jobb
men jag kan inte vara i sverige och söka jobb för jag har ingenstans att bo. ONDA JÄVLA CIRKEL. dö.

Jag hatar det här, det svenska jävla systemet fungerar inte. Det är utformat efter de som har föräldrar som kan och vill försörja sina ungar i alla jävla evighet. ELLER så är det utformat efter tanken att ALLA har jobb när de går ut skolan. Pick one? Båda alternativen är lika jävla värdskassa.

ÅHH. Fan, vad ska jag göra med mitt jävla liv? Och hur jävla länge ska jag orka leva utan några som helst garantier? Jag vill inte behöva gå tillbaka till socialtjänsten igen, de är alldeles för jävla okänsliga och jobbiga att ha att göra med. Och de har ju redan informerat mig.

OM jag blir hemlös så får jag bo på härberg eller liknande tills de gjort sina utredningar om de är skyldig mig försörjningsstöd eller inte. Och när jag väl fått det beslutet efter TRE jävla månader, eftersom de jobbar långsammare än jävla hemorrojder, DÅ ska jag söka min lägenhet själv - men antagligen 3 månaders tid innan inflyttning. SÅ VART I HELVETE HAR SYSTEMET TÄNKT ATT JAG SKA BEFINNA MIG I SEX JÄVLA MÅNADER?
Kan någon jävla människa svara på detta!?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar