onsdag 16 mars 2011

åttiofem dagar som styr mitt liv




Som jag nämt här tidigare är en av mina största rädslor att misslyckas och inte räcka till. Och det börjar ta mig sönder och samman.


Jag har under ett tag funderat på att sjukskriva mig från skolan för att få tid till mig själv och alla mina rester som jag måste ta igen innan betygen sätts. Snart bara två månader kvar - helt otroligt.

Under tre år har jag inte lyckats med något alls, mer än att skaffa mig ännu grövre ångest än jag hade i högstadiet och mer press sätts på mig än någonsin.

Jag vill så jävla gärna gå ut skolan och vara stolt över det jag presterat men jag finner inte orken till att lyckas, vilket leder till att det gör mig förbannad för jag VET att jag är smart och egentligen skulle jag kunna klara skolan lätt som en plätt. MEN jag finner inte orken.






Jag har under många år försökt att göra min mamma stolt, allt jag någonsin velat är att höra henne säga att hon är stolt över mig.
Dessvärre kommer jag nog aldrig att få höra detta från henne, för jag är aldrig tillräckligt för henne - och det kanske är just det som fått mig att bli så rädd för att göra bort mig och inte räcka till.

Om åttiofem dagar tar jag studenten, och jag är livrädd. Inte bara för att ha misslyckats totalt med min utbildning och inte ha ett betygsdokument. Jag är rädd för att tappa den enda tryggheten jag har kvar.

Det känns som jag står på ett jättejätte högt berg och den dagen jag tar studenten så försvinner marken under mig och jag har inte längre något att stå på eller luta mig tillbaka på. För det är faktiskt så att jag är arbetslös, hemlös, värdelös den dagen jag går ut skolan.


Jag är även rädd för att jag inte kommer ha någon hos mig när jag tar studenten. Jag vet redan att det inte är någon idé att ha någon "släktträff" som alla andra har när de tar studenten eftersom jag faktiskt inte har någon släkt som kommer att medverka.

Jag har inte en enda kusin, min farfar är död, min farmor är för gammal för att resa så långt, min morfar bor utomlands och jag har inte träffat honom sedan jag var sex år så han lär inte heller dyka upp på min "stora dag". Javisst har jag vänner, men inte heller dem kommer på min student.

Många kommer inte för att de ska på sweden rock, och min student är mitt i allt, de andra kommer inte för att marks gymnasium tar studenten dagen innan så alla härifrån är antagligen helt utslagna på min student dag.
Och jag kan inte tänka mig något hemskare än att stå helt ensam den dagen, utan en enda människa som jag bryr mig om nära.



Min student kommer inte bli likt det jag vill på något sätt, det är åttiofem dagar kvar, jag har fortfarande ingen studentmössa, balklänning, skor, studentklänning, betalat studentflaket och det värsta är att jag inte har råd. Jag kommer tvingas att inte gå på balen och jag kommer få ta studenten i shorts och linne som redan ligger längst in i garderoben. INTE alls vad jag vill. Jag är så trött på att aldrig få något precis så som jag vill ha det - ALLTID ALLTID tvingas jag kompromissa ner allt till minimum.





..... nu orkar jag inte ens skriva om det längre för tårarna rinner för fullt, jag förstår verkligen inte hur jag hamnade här och jag vet inte vart jag ska finna hoppet eller orken om att ta mig här ifrån.

5 kommentarer:

  1. Hej tjejen!

    Vad ledsen jag blev av att läsa detta.. Jag önskar du kunde få det precis så du vill ha det.. Även om det inte går.

    Sitter här och funderar på om jag kan hjälpa dig med något.. Så jag tänkte kolla hur lång du är? Eller vad brukar du ha för storlek på kläder typ? För du får GÄRNA låna min balklänning & studentklänning om du vill! De är bara använda 1 gång, på min student.

    Hör av dig,
    och försök att kämpa på.
    Jag vet att livet är knivigt, men det kan bli bättre, det vet jag också. <3

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Du får gärna prova min balklänning! Kan dock tidigast 1 april. (den är i Bollebygd och jag ska inte dit innan slutet på mars!) Så kan vi mötas upp, jag kan också komma till LBS, så ser vi om den passar :) Vi kan ju höras av i slutet på mars och bestämma en dag? Här är mitt nummer: 0735377643


    Kan jag hjälpa dig med något mer, så säg till!!!!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. allså det är så att jag vill komma o gratta dig på studenten, fast jag inte känner dig. synd att du bor så långt bort, annars hade jag fan gett dig en blomma då

    SvaraRadera
  4. Känner igen de med orka skolan. Men bara känner hur hopplöst allt är.. för man VET ju att man kan ! Men det funkar ju inte och så blir man så jävla frustrerad !
    hoppas du kommer på en bra lösning för dig !

    SvaraRadera
  5. Hej du!

    Det låter jätte hemskt att inte ha någon nära som kan komma och gratta dig på din student!
    Om jag inte hade bott så långt bort hade jag kommit och grattat dig bara för att jag inte tycker att NÅGON ska stå helt ensam på sin student.

    Sen ska ju tyvär jag också på sweden rock i sommar så hade kanske inte funkat riktigt i vilket fall tyvär..

    Önskar verkligen att jag kunde hjälpa dig på något sätt och hoppas att du kan få det trevligt på din student på något vis!!

    En mega kram till dig!

    SvaraRadera